Witam
Mam problem z rozpoznaniem przyczyny sciagania samochodu w lewo podczas przyspieszania i w prawo po zdjeciu nogi z gazu.
Mechanicy sprawdzili zawieszenie - brak luzów-
Geometria sprawdzona - wyniki w przedziale 0,01 stopnia czyli tez w normie .
Niestety auto dalej zachowuje sie jakby jechalo ze zle ustawiona zbieznoscia po duzych koleinach / wiem jak to jest bo kiedys mechanik po % zle mi ustawil zbieznosc / a raczej ustawil rozbieznosc/
Bardzo proosze o sugestie co moze byc przyczyna.
przy stabilnej predkosci jest ok przy chamowaniu tez .
Czy przyczyna moze byc uklad przekladni kierowniczej / nie wykazuje przy ruchu luzów ani "bicia"/ a jesli tak to jak to sprawdzic
Dziekuje za ewentualna pomoc
przy stabilnej predkosci jest ok przy chamowaniu tez
To by oznaczało, że problem jest z zespołem napędowym. Jedynym elementem zespołu napędowego, który tylko w takich warunkach może działać niesymetrycznie jest mechanizm różnicowy. Przy przyspieszaniu większy moment napędzający przekazywany na prawe kolo i tym samym przy hamowaniu silnikiem większy moment hamujący przekazywany na to koło. Więc trzeba by poczytać o objawach uszkodzenia mechanizmu różnicowego.
[ Dodano: Pią 18 Maj, 12 18:17 ]
Ale najpierw jeszcze bym porządnie zweryfikował poprawność zawieszenia zawieszenia :-). Być może uda się coś zobaczyć na tzw. szarpakach.
Miałem identyczne objawy, lecz u mnie poluzował się sworzeń na wahaczu w prawym kole, wzrokowo tego nie zauważyłem dopiero dokręcając wszystko po kolei okazało się że nakrętka na sworzniu poszła parę obrotów i ściąganie zniknęło. Ale to taka moja sugestia :P
Komentarz